inwoonderland.blogg.se

MEXICO

Kategori: Resor

 
Åh Cancun, vilket ställe! Det är helt underbart med klarblått vatten och strålande sol! Har inte haft internet på min dator så det är därför jag har varit lite seg med bloggandet. Vi bor på Marriott Casamagna i Cancun som ligger mitt på stranden, definitivt ett av de finaste hotellen jag har bott på i hela mitt liv. Personalen är väldigt serviceminded, frukostbuffén har ett stort utbud och poolerna är superfina. 
 
Resan hit var däremot inte så glammig. Planet från LA lyfte en och en halvtimme för sent så vi missade vårat anslutande flyg från Mexico City till Cancun, och det som var det mest frustrerande var att i princip ingen pratade engelska på Mexico Citys flygplats. Inte nog med att vi irrade runt på flygplatsen utan en aning om vart vi skulle var vårt bagage borta när vi landade i Cancun. Ingen kunde heller svara på vart det var någonstans så vi blev oroliga att det hade blivit stulet. Som tur var kom det fram till hotellet morgonen efter vi landat så allt löste sig bra. 
 
Dagarna här går så fort! Det är så underbart att bara ligga på stranden, äta god mat och bada havet. Vi har inte festat så mycket faktiskt, det blir mer av en rehabresa eftersom vi festar så mycket i Santa Barbara. Men någon kväll ska vi nog gå ut innan vi åker hem. Idag har vi varit på ett vattenland där vi badade med delfiner. Vilka underbara djur! Vill ha en delfin hemma. Eftersom jag har extrem hajskräck trodde jag att jag skulle vara rädd att simma i en pool med hajliknande varelser men fick direkt en trygg känsla med delfinerna. Vill definitivt bada med delfiner igen. Delfinskötare kanske vore något hehe. 

KOMMENTARER:

  • Amanda säger:
    2014-03-27 | 13:47:25

    Hehe hajskäck ;) saknar dig skruttis

Kommentera inlägget här: