inwoonderland.blogg.se

santa barbara snapshots

Kategori: Santa Barbara

 
Hey!
 
Vilka dagar jag har haft! Denna vecka har vi haft introduktionsvecka på Santa Barbara City College vilket har varit lite stressigt men mestadels roligt! Veckan började med ett litet engelska test som skulle ge en själv och skolan ett humm om vilken nivå man befann sig på. Vi har även registrerat oss på kurserna för vårterminen, för min del blev det foto, advertising illustration, media design, acting for the camera och karate. Har bara valt kurser som verkar roliga och förhoppningsvis någonting jag vill jobba med i framtiden. 
 
Under introduktionsveckan är det bara vi internationella studenter som är på skolan tills kursstart då även amerikanerna börjar. Ska bli spännande att lära känna nya människor, förhoppningsvis amerikaner, dock finns det väldigt mycket svenskar på skolan så det blir svårt att undvika att inte umgås med dem också. 
 
Jag känner redan att jag har kommit nära några av tjejerna i huset och vi har redan börjat göra planer för de kommande veckorna. Finns så mycket jag vill göra när jag är här. Och med alla utflykter kommer uppdatering på bloggen så håll utkik!
Kommentera inlägget här: