inwoonderland.blogg.se

California breeze

Kategori: Santa Barbara

 
 
Hej på er mina hjärtevänner! Vågar knappt erkänna det för mina svenska vänner där hemma men det är faktiskt ganska kallt i Cali nu. Vi envisas trots detta med att gå runt i shorts och linne för yolo liksom. I övrigt kan tilläggas att det är Deltopia imorgon, vilket är en stor gatufest i Isla Vista som drar igång på förmiddagen och pågår dagen lång. Polisen har gått ut med att de kommer sätta in extra insatser och hotar med att man inte kommer få spela någon musik alls. Deltopia förra året (det är ett årligt event nämligen) spårade ur ganska kraftigt, det var flera som blev skadade och många som fick böter. Förhoppningvis blir morgondagen bara fylld med roligheter.
 
På senaste tiden har jag överkonsumerat svensk musik: Håkan Hellström (min gud), Kent, Veronica Maggio, Daniel Adams-Ray. Trots att Cali är helt underbart kan jag inte låta bli att längta tillbaka till Sverige, speciellt den kärleksfulla stämningen som finns i luften under svensk sommar. Man känner mig hur lätt som helst och allt är möjligt. Kommer vara hur underbart som helst att komma hem till Sverige i juni. 
Kommentera inlägget här: