inwoonderland.blogg.se

Venice Beach

Kategori: Roadtrip

 
Halloo!
 
Har lämnat Santa Barbara för ett litet tag (en weekend närmare bestämt) och är nu i Kaliforniens hjärta - Los Angeles! Första gången i LA för min del och jag kan defintivt säga att de är en av de coolaste städerna jag har varit i. Atmosfären känns väldigt avslappnad och osvensk hehe, vilket jag prisar högt! Kan inte riktigt uttala mig om hela LA men de delarna vi har varit i hittills - Hollywood, Beverly Hills, Santa Monica, Venice - har inte gjort mig besviken.
 
Dock har LA sina dåliga sidor också, framförallt att det tar så lång tid att ta sig överallt. Inte bara att staden är så stor utan även att det är bilköer hela tiden på dygnet. Vi hyrde en bil på Hertz i Santa Barbara, en av tillsynes få firmor som hyr ut bilar till folk under 21. Det blev en relativ billig slant för fyra dagar så det blir definitivt fler weekends i Kalifornien. Första stoppet innan LA blev Camarillo Outlet. Vi hade väldigt höga förväntningar på både utbudet och priserna. Vi trodde att alla affärer skulle ha sina varor till outlet priser, men i själva verket var det bara ett stort köpcentrum med exakt samma affärer och priser som finns lite överallt i Kalifornien. Det borde inte kallas outlet helt enkelt. Men jag hittade en massa fint, så jag är glad ändå!
 
Imorgon försätter äventyret i LA. Än så länge har vi planerat att ta en liten hike till Griffith Observatory för att se Hollywoodskylten och ta lite obligatoriska turistbilder. Sen blir det förhoppningsvis Long Beach och lite solsken! Återkommer med fler bilder! 
Kommentera inlägget här: