inwoonderland.blogg.se

Funderingar kring framtiden

Kategori: Santa Barbara

 
Hej igen kompisar, det var ett tag sen! På senaste tiden har det verkligen varit svårt att låta bli att tänka på livet efter Kalifornien och vad jag faktiskt vill göra. Jag trivs så otroligt bra här, både med skolan och människorna så det inger en gnutta ångest när framtidstankarna smyger sig på. Både jag, Amanda och Olivia har pratat om att kanske stanna en termin till men det är fortfarande för tidigt att avgöra vad som kommer att hända efter sommaren. Turligt nog är det väldigt sällan jag har tänkt på framtiden när jag har varit här, något jag gjorde otroligt ofta både i Stockholm och i Lund.
 
Men som sagt, på senare tid har jag funderat på vad jag vill i livet - jobbmässigt. Jag har min plats kvar på juristprogrammet i Lund och jag har klarat av 2 av 9 terminer vilket inte är någonting man kastar bort utan närmare eftertanke. För tillfället är juristyrket inte lockande för min del, framför allt för att jag behöver en större kreativ avlastning i mitt liv. Det skulle vara så otroligt roligt att få jobba med foto eller grafisk design, men det känns mer som en dröm än verklighet. Jag är rädd för att misslyckas och jag är rädd för att bli besviken, men jag har lovat mig själv att försöka. Jag måste bara våga. 

KOMMENTARER:

  • Stefanny säger:
    2014-03-07 | 09:40:40

    Du måste våga Alice! Om du aldrig försöker kommer du ångra dig föralltid ❤ you can do it! 💪

Kommentera inlägget här: