inwoonderland.blogg.se

Not a smoker

Kategori: Photoassignment, Santa Barbara

 
Här är lite bilder från de senaste fotouppgifterna jag har haft i skolan! De tre översta bilderna fotade jag i samband med en uppgift där man skulle ta tre bilder som representerade tre ord. Man skulle hitta tre ord som började på samma bokstav som den tredje bokstaven i ens efternamn, så för mig blev det I. Orden jag jobbade med var: Ignorante (första bilden), isolated (andra bilden) och invincible (tredje bilden). 
 
Den sista bilden fotade vi idag faktiskt! Jag har en stor uppgift i foto där man ska välja en fotograf som man ska lära sig mer om - vi ska skriva en uppsats, göra en presentation samt återskapa en av deras bilder. Jag valde Annie Leibovitz för att jag tycker hon är en så otroligt inspirerande porträttfotograf som alltid lyckas berätta en historia om personen hon fotograferar i sina bilder. Bilden jag har återskapat är ett porträtt av Kate Winslet. 

KOMMENTARER:

  • Stefanny säger:
    2014-05-15 | 00:26:45
    Bloggadress: http://IMSTEFANNY.TUMBLR.COM

    okey, när man hörde uppgiften så blev bilden ändå bra! hahaha :D

Kommentera inlägget här: